Emergency – Emergent Agency is a project by the Lui Velazquez collective and is a part of Proyecto Civico: Dialogos y Interrogantes. The project explores the possibility of democratic dialog under the state of exception created by the borderlands, working specifically with at risk youth and students, focusing on transmission of short messages as the most basic unit of dialog. To read more about Emergency – Emergent Agency, see this summary and this longer project statement. After the completion of the project, and the presentation of it at the Centro Cultural de Tijuana, we will be working with the Journal of Aesthetics and Protest in Los Angeles to publish an article about the process and the results of the project.

Lui Velazquez es un espacio que es ha caracterizado por generar diálogos entre diferentes disciplinas, prácticas, artistas, productores, curadores, y públicos sobre temas contemporáneos desde una perspectiva critica.

Esta platforma facilita conexiones e intercambios, entre artistas locales e internacionales para crear redes de colaboración en la región trans-fronteriza de las ciudades de Tijuana (MX) y San Diego (E.U.A.).

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Lui Velazquez is an art space for generating dialogs among different disciplines, practices, artists, producers, curators, and the general public about contemporary issues from a critical perspective.

This platform facilitates the connections and exchanges between local and international artists to create a collaborative network within the San Diego (U.S.A.) and the Tijuana (MX) trans-border region.

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Proyecto Cívico: Diálogos e Interrogantes

El Proyecto Cívico: Diálogos e interrogantes (PCDI), comparte los intereses de la exhibición que le da nombre. Esbozado para repensar la programación pública del museo involucra a tanto a la audiencia especializada como a la general dentro de nuevas y más significativas formas de intercambio y comunicación.

La exhibición, Proyecto cívico, es una investigación sobre el estado de excepciones políticas, cívicas y sociales que gobiernan escandalosamente la vida diaria de Tijuana, pero cuyos síntomas son observables constantemente en todas las naciones contemporáneas. Estas excepciones -como lo sostiene el teórico Giorgio Agambem- han puesto en crisis a la noción misma de ciudadanía. Proyecto cívico es una exhibición de artistas internacionales y regionales organizada para la inauguración del CUBO, el nuevo espacio de exhibición del Centro Cultural Tijuana.

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Bio’s de las artistas del proyecto.

Felipe Zúñiga cuenta con una maestría en artes visuales por la Universidad
de California, campus San Diego (2008). Estudió la licenciatura en artes
visuales en la Escuela Nacional de Artes Plásticas, de la UNAM (2002),se ha
enfocado en la educación artìstica para el desarrollo de habilidades de
grupos en situacion de riesgo (niños indìgenas migrantes, niños con perfiles
psicológicos diferentes, niños y jovenes en situaciones socioeconómicas de
desventaja) Cuenta con una especialización en pedagogìa para la enseñanza
de las artes visuales por la ENPEG ” La Esmeralda”, del CENART (2003),
además ha recibido capacitación del programa Learning through the arts del
Museo Salomon R. Guggenheim, en su sede en Mexico, Aprendiendo Atravès del
Arte A.C. (2002-03) Fue coordinardor artístico de este programa en 2003. Ha
colaborado en diversos proyectos educativos de los que destacan: el programa
educativo de la Colección/Fundacción Jumex de 2003 a 2004 (a cargo de Samuel
Morales), Proyecto Meteoro: Escuela de oficios de 2004 a 2005(dirigido por
la artista Claudia Fernández), Programa D.I.A. Desarrollo de las
Inteligencias a través del Arte en 2002 (creado por Claudia Madrazo).

Como artista visual ha expuesto sus videos, instalaciones y performances
internacionalmente en diversas exposiciones de las que destacan: Public
Places, Marcusse Gallery de la UCSD, San Diego, Residencia artìstica” El
Cubo, LACE, en Los Angeles,Viva México! en la galería nacional Zacheta, en
Varsovia, Polonia, Cara a cara, en el Centro Cultural Español,en
Miami,Showing,TELIC Arts Exchange, en Los Angeles, Pilot:2 International
Artist and Curators Forum.Londres, entre otros.

Desde el año 2005 forma parte del espacio de arte Lui Velazquez, en el cual
ha producido eventos y residencias como Vecindad, con Tercerunquinto para el
evento binacional Political Equator II, Geografia Queer, con Lasse Lau, la
transmisión radiofónica de cierrre del proyecto Neighborhood Public Radio,
con Michael Trigilio para la Whitney Bienal del 2008, entre los mas
destacados.

Ha recibido diversa becas tanto por su labor como estudiante destacado
(Fundaciòn Telmex 1998-2002), asi como para su profesionalización artística
en el 2005 (Estudios en el extranjero del FONCA, estudios en el extranjero
Fundación Colecciòn JUMEX). Como promotor cultural recibió para Lui
Velazquez las becas Research in the arts (UCIRA), Fomentos y Co-inversiones
Culturales, del FONCA, ambas en 2005, el estímulo a proyectos curatoriales
de P.A.C. en 2006.

Forma parte de la colección permanente del Museo Universitario de Arte
Contemporàneo (MUAC) de la UNAM.Cuenta con publicaciones en EXIT:Mexico,Viva
México (catalogo de exposiciòn), Catalogo de la colecciòn del MUAC (en
imprenta), entre otros.

Katherine Sweetman is an artist, educator, curator, and internationally
exhibited artist in the fields of new media art and documentary video. Her
current work deals with online social networking sites and the issues
surrounding personal disclosure in the public realm of the World Wide Web.
Katherine has a B.A. from Cal-State San Marcos, and an MFA form the University
of California, San Diego. She is also currently a part-time instructor at
Cal-State San Marcos and has recently completed a summer teaching fellowship the
University of California, San Diego.

Micha Cárdenas is an MFA candidate at the University of California San Diego. Micha holds a Master’s degree in Media and Communications with distinction from the European Graduate School and a Bachelor’s degree in Computer Science from Florida International University. She is a researcher at CalIT2 and CRCA and is currently working at inSite on their video archive. Her interests include the interplay of technology, gender, sex, desire and resistance. Micha is a transgender, genderqueer media artist, theorist and trouble maker.

Micha is a founding member of a number of art/activism collectives including Sharing Is Sexy, the borderlands Hacklab and the City Heights Free Skool. Her video and performance work and collaborations have been seen in galleries, community spaces and public spaces around the world including the 2008 Whitney Biennial, Los Angeles Contemporary Exhibitions (LACE), Artivistic 2007 in Montreal, Eyebeam NYC and the Gallery@Calit2, the US/Mexico border checkpoint during the Political Equator II, The Art and Social Space Laboratory at the Central Bank Museum of Ecuador, The Gallery Project in Ann Arbor, the Marcuse Gallery at UCSD, the Steinmatte at the European Graduate School, the Rubber Rose Gallery, The Voz Alta Project, freEtech 2007, the Casa de Iniciativas in Málaga, Spain, the Americas Social Forum in Quito, Ecuador and the Seoul Human Rights festival as well as on Free Speech TV and Paper Tiger TV. Micha has been interviewed, with collectives she is a part of, by publications including Rolling Stone Italy, .dpi magazine and Hot Movies for Her.com. Micha’s writing has been featured on NewMediaFix.net, Augmentology.com and in the San Diego Reader.

J. Bird – I am a queer woman struggling to create and explore liminal space through the embodiment of my desires, collaborative art practice and community action. A major theme present in my work is an exploration of the multidimensional and interconnected pieces of identity.

Personal disclosure is a central element in my work. I aim for my vulnerability to be accessible. The interdisciplinary approach to my art practice is seen in the layers, textures, and process of creation, always on the verge of change and growth.

Ricardo Dominguez is a co-founder of The Electronic Disturbance Theater (EDT), a group who developed Virtual-Sit-In technologies in 1998 in solidarity with the Zapatista communities in Chiapas, Mexico. He was co-Director of The Thing (www.thing.net) an ISP for artists and activists from 2000 to 2004, as well as Senior Editor from 1996 to 1999. He is a former member of Critical Art Ensemble. Ricardo’s performances have been presented in museums, galleries, theater festivals, hacker meetings, tactical media events and as direct actions on the streets and around the world.
http://www.thing.net/~rdom/
http://bang.calit2.net

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